• Prečo je dôležité znovuobjaviť koncept pomalej módy?
  • Môže mať móda hlbší zmysel pre môj život?
  • Čím a k čomu môže pomalá móda inšpirovať?
Ako odpoveď na „kultúru skartovania“ a neustále sa zrýchľujúce tempo módneho priemyslu prichádza koncept pomalej módy – „slow fashion“. Pomalá móda ako slovné spojenie bolo prvýkrát použité v roku 2008 a hlása návrat k podpore lokálneho trhu, kvalite nad kvantitou, dlhšej životnosti produktov či udržateľnosti ekosystému i našej spoločnosti. V diskusii s módnymi dizajnérmi načrtneme čo je koncept pomalej módy a prečo je dôležitý pre jednotlivca i spoločnosť. Budeme sledovať, ako môže pomalá móda meniť spôsob nášho životného štýlu ako ženy/muža, matky/otca rodiny, či celej domácnosti. Čo móda v našom živote znamená a aké má miesto? Prečo sa stáva opäť populárna kultúra striedmosti a ako môže koncept pomalej módy inšpirovať k jednoduchosti, kráse i Bohu? Našim zámerom je, aby vás diskusia inšpirovala meniť veci vôkol seba. Keďže ako vraví výrok Matky Terezy „Všetko, čo robíme, je iba kvapka v mori, ale keby sme to nerobili, tá kvapka by tam chýbala.“
Nika Macinská

Nika Macinská

Je mama. Osemnásobná. Okrem toho je manželka aj podnikateľka. V prvom rade je však žena. Má rada všetko krásne, rada počúva aj rozpráva. Miluje, čo robí a robí, čo miluje. Založila úspešný blog „Denník mamy 8 detí„ a popritom ešte napísala knihu o emocionálnych potrebách detí. Jej túžbou je odovzdávať svoje skúsenosti a pomáhať ľuďom žiť spokojnejší život vo vzťahoch, ktoré majú vo svojom okolí. Nika je i autorka a dizajnérka značky IMANI - móda s posolstvom. Viac ako len oblečenie. Je to oblečenie, ktoré ti zdvihne sebavedomie.
Martina Badinská

Martina Badinská

Tvorí pod značkou Lotoshandmade. V lotose šije jedinečné sukne a motýliky. Teší sa, ak sa lotosové sukne môžu vykrúcať na plesoch a svadbách, nechať sa unášať vetrom na dobrodružinách alebo robiť krajšími dni v práci či škole.
Veronika Madleňáková

Veronika Madleňáková

Je zakladateľkou slow fashion značky Severanka. Dôraz kladie na jedinečnosť a ženskosť každej z nás a pritom myslí na udržateľnosť, ekologickosť a férovosť v móde. Venuje sa ekologickým a upcyklovaným materiálom a nadčasovým strihom. Okrem ženskej módy predstavila  ekologickú kolekciu Doma človEKOm, ktorej hlavné produkty sú látkové vreckovky (wreckovka) a bezodpadové odličovacie tampóny. Okrem vytvorenia vlastnej módnej značky sa sama angažuje v projektoch vytvorených na zviditeľnenie pomalej módy a ekologickejšieho života.