Bolo správne štrajkovať? Čo je dnes najväčší problém nášho školstva? A aké je jeho riešenie?
Bol štrajk učiteľov pred voľbami populizmus a sociálne násilie či legitímna snaha o zmenu katastrofálneho stavu školstva na Slovensku? Čo sa mu podarilo dosiahnuť a mali by ísť učitelia do štrajku znova? Na alarmujúcich faktoch a potrebe zmeny sa zhodnú slovenské osobnosti z kampane A dosť a snáď aj väčšina verejnosti. Kto však povie, čo je kľúčovým problémom, na ktorý sa zamerať a prioritou smerom vpred? Po vymenovaní nového ministra sa zdá, že zmena je v nedohľadne. Má dnes na Slovensku niekto vôbec víziu uskutočniteľnej zmeny? O štrajku a aj o budúcnosti nášho vzdelávania sa budeme rozprávať s členom štrajkového výboru Vladimírom Crmomanom z Iniciatívy slovenských učiteľov a so Stanom Boledovičom, ku štrajku vlažným zakladateľom Teach for Slovakia, ktorý na zmenu “ide zdola”.
Stanislav Boledovič

Stanislav Boledovič

Ex-McKinsey konzultant, bývalý poradca generálneho riaditeľa Poštovej banky či Raiffeisen banky, spoluzakladateľ leadership programu Nexteria, učiteľ na Fakulte Managementu UK a matematiky na základnej škole. “Bolek” je vizionár, sériový “zakladateľ” iniciatív a neziskoviek, bloger a nadšenec pre zmenu školstva. Po založení iniciatívy Učiteľ 2020, kde vyrátal, aká zúfalo neatraktívna je pozícia učiteľa, k nám priniesol program Teach for all a vytvoril jeho slovenskú verziu Teach for Slovakia. Už druhý rok putujú tí najšikovnejší absolventi univerzít a mladí lídri do tých najťažších prostredí, tried a škôl, aby “všetky deti mali vzdelanie, ktoré im dá šancu v živote uspieť”.
Vladimír Crmoman

Vladimír Crmoman

Učiteľ umenia na jednom z najlepších bratislavských gymnázií, aktivista, prezident Slovenskej komory učiteľov a držiteľ ocenenia Biela Vrana za to, že dlhodobo poukazoval na plytvanie v rezorte Ministerstva školstva. Vladimír bol iniciátorom štrajku učiteľov na začiatku roka 2016, založil aj iniciatívu „Vláda tvrdí, že nie sú peniaze, tak jej ich učitelia pomôžu nájsť”.